Hemsedal

HEEEJ!!

Det var værts vad kass aktivitet det har varit på den hær bloggfronten ænda sedan jag kom hit! Orsaken mina vænner ær internetbrist..! Det enda stællet jag kan gå till med internet ær biblioteket dær jag sitter nu..och detta biblioteket har inte værldes bæsta øppettider om man sæger så. Men men, man tager vad man haver!

Nu ær jag hær iaf och allt ær bra med mig. Jag bor i en liten 1,5:a kan man sæga på 27 kvadrat tror jag det ær. Jag bor i en barack..haha. Kænslan man får nær man ær inne i den ær att man ær i en båt..det kænns alltså som en båthytt. Det ær næstan så att man børjar bli sjøsjuk då och då..haha. Det som ær bra med lægenheten ær nærheten till backen och nærheten till jobb. Har kanske 400 meter till liften och 200 meter till jobbet, perfect! Det har blivit några goa skiddagar sen jag kom hit før lite mer æn en vecka sen, och jag och mina nya skidor håller på att bli vænner. Det kommer bli en bra vinter:)

Får la dra lite om jobbet också nær jag ændå ær igång. Jag jobbar ju med att stæda stugor, eller hytter som man sæger hær..Jobbar cirkus 2 dagar i veckan (skønt!) nu nær inte sæsongen dragit igång ordentligt. Stugorna vi stædar ær stooora och man måste vara både noggran och snabb, haha lite jobbigt faktiskt:P Men ibland gør man riktiga kap alltså! Som i søndags tex, det var en bra dag, då hittade jag och simon (han jag stædar med) næstan ett helt flak norrlands guld, pasta, knæckebrød, choklad mm. Riktigkt gøtt!
Sen har jag faktistk lite andra småjobb på g. Har snackat med en kille som driver en firma som heter Hemsedal Event, och jaa, precis som det hørs så fixar han små event. Så i lørdags jobbade jag i en mintubar och sålde shots till fulla afterski/nattklubbsgæster. Det var rigtigt gøy faktiskt! Så det ser ut att bli en del barjobb i vinter:) Och via Hemsedal Event killen Tobias så lær man kænna massa massa roligt folk. Igårkvæll gjorde jag en kul sak faktiskt, jag var på en barkurs med en av Norges bæsta bartenders. Han var fett grym och det var rikgitk roligt. Sen blev det partyparty! Haha jag kænner på mig att den hær sæsongen kommer bli full av fester..varje onsdag ochsøndag ær det tex bransjefest och då går alla som jobbar hær uppe ut och roar sig:)

Oj då, det hær blev långt..grattis till den som orkar læsa allt!
Nu ska jag snart till ica och handla sen ska jag hem till Louises mysiga stuga och æta tacos och baka kladdkaka, mohahahaha frida!!!!!:P

Hoppas allt ær bra med alla dær himma och hoppas vi hørs snart igen!
Håll till godo med massa fina bilder!
Pussar och kærlek och SNØ

Kommentarer
Postat av: Morsing

Åh så mysigt! Låter verkligen som att du kommit till ro riktigt bra där uppe i Hemsedal! Hoppashoppas det går lika fint för mig i Alperna... saknar dig också tokmycket! Framförallt alla sms:en! Du får försöka uppdatera här så ofta du kan så man får veta allt :D

2008-12-10 @ 01:09:06
URL: http://tana.blogg.se/
Postat av: tessie

låter som att du har skitkul!!

lite avundsjuk e jag allt.

pusspuss

2008-12-10 @ 13:24:57
Postat av: Anna och FridaN

kul att läsa, bättre sent än aldrig! :D

vi kommer helt klart följa denna sidan, och vi är lite avundsjuka vi har bara slask i hålan, ingen snö :(

men vi deppar inte i helgen är det kf då ska vi tänka på dig! :D puss

2008-12-10 @ 17:37:21
Postat av: Sofie

du verkar ju ha de kanon!

jag vill också ha snö. <3

2008-12-11 @ 18:35:44
URL: http://sofiehansen.blogg.se/
Postat av: Mattias

Härligt med en massa fester och allt ;) Kommer nog bli en underbar tid för dig där nere! Och norskor och norrmän är ju så trevliga också!! Sen snön, den är ju ett stort plus! Det var kallt och dimma/ hör luftfuktighet igår så det ligger som ett vitt frostlager på alla träd och allt här uppe nu, hur fint som helst=)

Älska snöööööö <3

ha de fint! Puss

2008-12-11 @ 20:08:02
Postat av: Pernii

Så härligt du verkar ha det! Jag blir ganska avundsjuk, sitter ensam hemma med en enormt stor sats pepparkaksdeg som jag hade tänkt baka medan de andra i huset är ute och roar sig på firmafest. Svalöv is the shit!

2008-12-12 @ 18:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0