Otur * 100

Förresten så glömde jag berätta om min brutala otur (klantighet?) igårkväll..vilket var anledningen till att dagen inte slutade lika bra som den börjat...

Konserten var som sagt riktigt bra och efteråt stannade vi kvar och dansade och hade roligt. När kl var halv ett bestämde jag mig för att dra mig hemmåt eftersom jag skulle köra dagen efter (läs idag) och Fanny och Iris stannade kvar. Jag kom till Knutpunkten 00.35 och insåg då att jag missat det sista tåget som tydligen gick 00.27.
Vad fan är det lixom? En lördagkväll och inga tåg till Malmö? Jag blev grymt irriterad och visste inte vad jag skulle hitta på..första morgontåget kl 06.00 var inte jättelockande att vänta på och jag fick verkligen inte tag på NÅGON. TIll råga på allt var min mobil nästintill död, så mellan varje försök att få tag på någon hjälpsam själ fick jag stänga av luren så att den inte skulle dö 100%.

Menmen, efter lite ångest bestämde jag mig för att sätta mig på en buss till Landskrona. När jag kom dit var det grymt kallt och grymt läskigt och kl var väl lite innan två. Stod på Rådhustorget (?) och försökte få tag på en taxi som kunde ta mig hem till min varma säng. En snäll man ringde efter en taxi till mig, han borde ha fått dagens ros i Aftonbladet eller nått. Well well, till slut satte jag i mig i taxi nr 19 med Ove och vi styrde kosan mot Lund. (efter att ha nekat 5 miljarder svarttaxi killar).

Till slut la jag mig i min säng vid 3-tiden.
600 kr fattigare.

Haha, dumma dumma kossa...Klantigt värre Matilda!

Kommentarer
Postat av: täzi

usch vad bull! 600 spänn jesus. hade gärna hämtat dig om jag inte hade druckit

2008-11-23 @ 17:58:09
Postat av: Matilda

Det var det jag tänkte också täx, att du skulle vara så snäll:)

2008-11-23 @ 18:23:39
Postat av: Morsing

Nej vad hemskt!

2008-11-24 @ 00:43:44
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0