Trötter...!

Tjabbaaa!

Ja som rubriken förtäljer så är jag trött ikväll, mycket trött. Har jobbat heltid idag. Först 8-11 som assistent till en star wars-älskande 7-åring med mycket energi och roliga tankar. Men ack så tröttande det är ibland alltså..tex när han vill ligga på golvet och leka krig och jag tycker att vi ska ränka matte..då är vi inte bästa kompisar direkt. Men shit vilken härlig kille han kan vara ibland:) Sen i eftermidda, 11-16.30, har jag jobbar på kära gamla Maskrosen. Känns så skönt att vara där, när man känner både barn och personal. Eftermiddan var väl helt okaj, inget speciellt hände. När vi var ute (i blåst, regn och kyla) tyckte barnen det var jättekul att hoppa och plaska i vattenpölarna såklart..Blött och skitigt blev det. Ibland kan dom göra så oväntade saker alltså..haha, en 4-åring tog upp en spade vatten från pölen och drack upp det. MUMMA vad gott det måste ha smakat!

Citat från dagen:

- Jag är så varm så jag spricks!!
- Usch, här luktar prutt! -
(annat barn svarar) Jag tycker här luktar som det ska..!

Haha, ibland är dom för goa:)

Dja dja, lite om min dag! Hoppas ni mår bra vännerna mina=)
Och Frida, jag ska försöka mig på det där med 2 inlägg om dan, men jag kan inte lova nått..! Vad hände med min bekväma slow-start:P?

Oringen-bild, bara för att jag fullkomligt älskar den veckan!


PUSS och MYS på er!


Kommentarer
Postat av: Morsing

Hahha, barn alltså! Det är nog tur att man inte minns så mycket från den tiden... jag minns mest de traumatiska händelserna på dagis tyvärr. När jag hade sönder tre ballonger i rad på min fyraårsdag, när Måns jagade igelkotten, när jag tappade ner skidorna till min Polly Pocket i ett hål och trollet i sången som åker luftballong! :). Dricka vatten ur en vattenpöl är nog inget man vill minnas :P!

2008-11-18 @ 19:18:25
URL: http://tana.blogg.se/
Postat av: bredis

barn är goa ;D

vilken bild, det var sommartider det!

2008-11-18 @ 19:36:52
Postat av: Sofie

Träningen gick iiinte bra! Min benhinna är kass, och nu får jag typ springa MAX två ggr i veckan. mycket segt.. jag hatar att cykla! hahaha. Men de får gå!

Din dag verkar varit bra!! :)

2008-11-18 @ 20:08:15
URL: http://sofiehansen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja de är jobbigt!

Haha, precis. då hade det gått som en dans, nu är de lite mer kämpigt! Men jag får ladda min mp3 jag har nu med lite soft musik!

2008-11-18 @ 20:27:03
URL: http://sofiehansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0