Kajak

Hello my friends!

Blir tyvarr ett kort och snabbt inlagg idag igen for internet ar dyrt har och jag svettas, plus att vi ska ivag och klattra snart. Igar hyrde vi en tremannakajak och paddlade till en liten o har utanfor och snorklade och sen paddlade vi vidare till Poda Island. Eller jag ska inte ta at mig allt for mycket paddelcred, for boysen skotte jobbet medan jag lag i mitten och solade. Vilket resulterade i en matilda som ar krafta pa hela frammsidan! Men det kanns helt okaj och idag vilar jag fran solen. Snorkligen runt on var fin, sag nagra nemosar och andra randiga fiskar plus en vattenorm, men det var ingenting om man jamfor med nar jag snrokalde i roda havet. Dessutom fanns det manga stora stora maneter plus en massa sma som var svara att se, sa vi brande oss alla en del. Jag runt munnen och hakan, sved typ hela dagen..! Menmen, sen paddlade vi vidare till det rikgitka paradiset, Poda Island. Det var huuur fint som helst dar. Dar var vi i riktiga Thailand kandes det som, med kristallklart vatten och fin, fin strand. Kommer nog ta en Long Tail bat dit nan mer dag, kanske nar killrana ska DVS:a (klattring over havet). 

Nu ar antligen allas magar battre iaf, sa idag ska vi ivag till Mui Thai Wall, dar det finns lite klattring for mig ocksa:)

Vart stammisstalle pa kvallarna nu uhar blivit en restarang som heter Andaman. Dar visar dom film varje kvall kl 8 och har god mat. Igar at jag och emil en varsin god BBQtallrik:) Annars ar min favroti har i thailand min alskade banana shake, sa himla god!

Nu maste jag kila mina vanner!
PUSSSAR

Kommentarer
Postat av: nilla Wigren Johansson

kul att höra av dej och skönt att lilla magen mår bra igen. Jag sitter på jobbet nu och min arbetsdag börjar om några minuter. Kastanjerna håller på att slå ut,men i motse var det bara+1. Finns det hajar i havet? Kanske strået farligare än maneter. Det låter som världens hääftigaste äventyr som du är med om! Det är dej väl unnt min älskade lillsmula! Mor.

2010-04-22 @ 07:49:29
Postat av: Morsing

Ååååh, I want thai! And pictures! Får nöja mig med thaimat från Björkekärr en dag som denna...

Att bränna sig lät omysigt dock och att bli bränd av maneter runt munnen och hakan! Passa dig för otäcka vattenfilurer.

Önskar jag hade kunnat vara med! Pussar

2010-04-24 @ 13:31:40
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0