Svettigt tonsai!

Heeej:)

Sitter pa ett internetstalle pa tonsai i thailand. Det ar svinvarmt, nu ar klockan nio pa kvallen har och det ar fortfarande bikini som galler typ, annars svettas man ihjal. Vi har varit har i tre natter nu och vi har bott hos mama, det bungalowstallet som ligger langst bort och ar billigast. En upphojd bambuhydda med en sang och ett myggnat i princip, och ingen flakt! gissa om vi har svettats, darfor packade vi ihop vara saker imorse och flyttade till Paa Sook bungalows istallet dar vi betalar 200 bath per natt (ca 50 svenska) och far badrum och flakt pa rummet. Tror helt klart det kommer vara vart:)

Vi kom ju hit for tre dagar sen och motte som planerat upp Adam pa Freedombar. Sen dess har vi atit god mat, klattrat en hel del och badat, och inte minst svettats. Vi gar upp 6.15 varje morgon for att kunna klattra innan det blir kokhett, men man svettas aven da. Jag har hittat ett favortifrukoststalle dar jag kakar fruktsallad med ananas, mango, vattenmelon och banan med musli. Supergott! Jag har fatt nytt klatterpers nu, klarade min forsta 6a igar ch idag borjade jag jobba pa en ny, som jag itne klarade helt. Blev alldeles for trott i slutet! Men det ar hur kul som helst!

Imorhon tankte vi ta baten over till Ao Nang for att shoppa lite. Snorkegrjejr till boysen, hangmattor, thaibyxor och lite sa. Sen ska vi antagligen aka vidare till chicken island for att snorkla:) Sa blir nog vilodag fran klattringen imorgon.

Tonsai beach ar verkligen hur harligt som helst. For er som inte har varit har kan jag beratta lite:) Det ar en strand med lite smarestauranger och i slutet pa restaurangstraket, intill en maktig klippa ligger Freedombar som ar ett rikgit skont hangstalle. Har kan man ligga och kolla pa folk som klattrar:) Sen foljer klippan stranden och det finns massa fina leder. Men har pa stranden ar lederna lite for svara for mig, men inom 25 mins promenad finns det hur mycket klattring som helst! Har pa tonsai ar det nastan enbart klattrare, men det ar rikgitk skon stamning! Vi ater god mat och hittils har ingen av oss blivit sjuka, pepparpeppar. Precis vid freedombar star en man och saljer thaipankakor. Huur goda som helst! min och adams favorit ar banana chocolate, regeln ar minst en om dagen, haha!

Tyvarr har jag inte kameran har sa kan inte lagga in nagra bilder, men det kommer!
Nu ska jag ga till bungalown och chilla lite innan det ar sovtajm!

Saknar er!
Puss

Kommentarer
Postat av: sassa

Åk till krabi och köp de istället dyrt och överpriser i ao nang:)Tips bara

Är så avis vill vara med er

2010-04-12 @ 17:32:55
URL: http://blubbsascha.blogg.se/
Postat av: ellen

åh vad gott med thai-pannkakor ! men jobbigt att gå upp sådär tidigt varje dag... låter helt underbart annars. längtar tills i sommar när vi ska ses. KRAM

2010-04-12 @ 21:04:10
Postat av: Carro

Låter som att ni har det riktigt bra, skönt att höra!! Saknar dig!

2010-04-13 @ 08:24:56
Postat av: nilla

Låter varmt men helt underbart! Gud vad jag längtar efter dej!!!!!!!!! Här är våren en realitet. Solen lyser och på dagen är det hyfsat varmt. Älskar dej!

Mor

2010-04-14 @ 18:04:22
Postat av: Morsing

Ååååh vad mysigt!!

haha, det låter som när vi var i Turkiet ju! Kläder överlag innebar en svettig plåga. Njut av värmen, här i Sverige ska det tydligen bli kall sommar pga det där jäkla askmolnet... du har väl hört om det?

2010-04-19 @ 09:44:21
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0