Waitomo again!

Hej alla glada!

Nu ar vi tillbaka i Waitomo igen, dar man kan saga att vi borjade resan. Vi bor pa samma hostel som sist, for det ar rikgitk schysst faktiskt. Vi kom hit i sondags och har haft skona dagar har. Det har varit avkopplingsdagar med tennis, lasning i hangmattan, lite klattring och andra smautflykter. Vadret tycks alltid vara fint har, sa vi har njutit av solen. Sista dagarna med behaglig varme, innan klibbvarmen i Thailand som vi flyger till imorgon:)

Tiden har har gatt valdigt snabbt anda, kanns skumt att vi redan varit en manad har. Men det har verkligen varit en underbar manad. Jag tycker alla manniskor nagon gang i livet ska fa komma till det har landet, for det ar sa himla fint och det finns hur mycket kul saker som helst att hitta pa!

Ska bli kul att komma till Thailand och fa bada i underbart vatten. Men mest av allt just nu ser nog bada jag och Emil fram emot maten. Har trottnat lite pa snabbnudlar och pasta med tomatsas:P

Forretsen! En sak har jag glomt beratta. Sist jag skrev var vi ju i Kairkura och vi hade planerat att stanna dar iaf en dag, men nar vi vaknade var det alldels mulet och inte direkt varldens basta dag for att hyra kajak som vi hade tankt, sa vi akte vidare norrut mot Picton istallet dar man tar farjan over till nordon. Vagen fran Kaikura var jattefin och stora delar gick langs havet. Vi stannade pa en rastplats vid klippstrand och sag massa salar! Supersota, haha. Som skanesdjurpark, fast lite haftigare. Den ena gjorde nastan konster for oss nar han masade sig ner for sin klippa och simmade ut i havet.

Vi tog alltsa farjan over till Wellington den har dagen och fran baten sag jag delfiner! Trodde aldrig jag skulle fa se det i det fria, dom har hur fina som helst. Tva stycken som gjorde ett fint skutt bredvid baten:)

Pratade precis med pappa pa Skype for forsta gangen pa 1 manad, jatteroligt att prata och hora om hur det ar dar hemma:)

Nu ska jag lagga upp lite bilder, for de senaste gangerna har jag avbrutits av att internettiden tar slut.
Men tack och hej fran mig och Emil pa Nya Zeeland, nasta gang jag skriver ar jag antagligen pa Tonsai i Thailand. Vi flyger imorgon 13.45 (NZ-tid) och landar 21.30 (thai-tid) sen far vi tyvarr spendera natten pa flygplatsen innnan vi tar nasta flyg till Krabi 10.20 nasta morgon. Vi har bestamt date med Adam pa Freedomba pa Tonsaibeach vid 13 tiden, sa hoppas allt klaffar!
PUSSAR fran Waitomo!

En bild fran paddlingen i Milford sound. Till vanster ser man varldens ur havet hogsta stigande klippa och till hoger en glaciar.


Saklart var jag tvungen att ta en kisspaus, sa vi fick avvika fran gruppen:P Har kan man ocksa se de snygga kajakkladerna vi hade pa oss!


Castle hill! Emil jobbar pa en slopeig led med smasma krimps


En valdigt vacker kvall i Castle hill och jag mos i solen


Haha, det galler att vara nara berget!


Haftig formation som vi kallar Hamstern


Hahaha sofia, har har vi skuylten som fick mig att borja gapskratta! Ett skidomrade som heter Mount Cheesman. Undra varfor haha?


Emil pa en annan cool sten, som jag tycker ser ut som en tromb


Thats all from NZ for now!
Nasta gang blir det Thailand!
KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Morsing

Hahahaha, mount cheeseman...!

Vad härligt bruna och fina ni är, och skönt att se att du verkligen anammar att hålla dig nära berget ;). Klistrad som en igel är ett annat passande uttryck!

Hamstern och tromben ser ut som ett litet hus och en stor svamp i mina ögon, från bilderna. Undrar vad psykoanalysatören skulle säga om det?? :D

2010-04-08 @ 17:33:36
URL: http://tana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0