Queenstown!

Nu ar vi i Queenstown! Vi kom hit igarkvall efter en harlig dag i en kajak i Milford Sound. Vi sov aldig i bilen som jag sa sist, utan efter en harlig 3-timmarsvanding till Lake Marion satte vi oss i bilen och akte till Milford Sound Lodge istallet, for jag orkade inte sova i bilen:P  Vagen mellan Te Anau och Milford Sound var verkligen sa vacker som folk hade sagt. Fanns massvis med vandingar langs vagen, och vi valde alltsa en den till Lake Marion. 1,5 h uppfor genom regnskog, sen oppnade sig skogen och vi kom fram till en vaaldigt vacker sjo, mellan hoga berg med glaciarer. VACKERT! Vi lagade lunch/middag pa var campingspis, makaroner och pastasas, och sen akte vi vidare till Hostelet.

8.15 igarmorse blev vi uppmotta av var guide och akte sedan vidare ner till vattnet. Det var jag och Emil och 4 tjejer + guiden. Vi blev kladda i snygga randiga understall, fleece och vindjacka och sen hoppade vi i vara gula kajaker. Jag satt bak och styrde och emil navigerade framifran:) Var verklieng supervackert, ni ska fa se bilder snart. Vi borjade turen med att paddla in i en smal grund passage i regnskogen och sen akte vi ut pa sjalva milford sound. Var verkigen hur fint som helst. Vi sag tyvarr inga salar, men haftiga vattenfall, hoga berg och glaciarer.

Efter kajakningen akte vi vidare hit till Queenstown som ocksa ar en jattefin stad som ligger precis vid en sjo. Efter att vi checkat in pa annu ett mysigt hostel gick vi ut pa stan och at. Antgligen fick jag min lax och Emil sin kottbit, haha! Idag har vi varit och klattrat. Men bade jag och Emil har kant oss lite halvkassa, sa har varit en lugn dag. Hoppas bara inte vi blir sjuka..Imorgon ska vi aka vidare norrut igen, men vi har inte bestamt vart vi ska riktigt an. Blir antaglien antingen tillbaka till Castle hill eller Takaka, eller mojligtvis till Kaikura.

Tankte lagga upp lite bilder nu:)

Emil kastar macka pa Lake Gunn, ett stopp vi gjorde pa vagen mellan Te Anau och Milford Sound


Lake Marion


Magiskt!





Kommentarer
Postat av: nilla

Vad ni får uppleva många härliga saker! Hoppas ni får hålla er friska. Vill vara på nya Zeeland med er över påsken. Det går väl bra? Nu på morgonen är här +5 och disigt. Det lovas regn framemot dagen.

Jag har gjort vårfint på balkongen. Min mobil pajad. Ska köpa en ny, för nu är jag trött på denna.

Ha det gött. Många innerliga påskkkramar! Mor

2010-03-31 @ 07:42:22
Postat av: ÄÄÄhlin!

Gud vilka fina bilder ni har tagit. Ser ju helt underbart ut där! Och var roligt med alla aktiviteter ni gör, hade så gärna vilja vara med er en stund. Eller helst av allt en massa stunder och att ni hade kunnat komma hem hit till Trysil nu över påsk bara. PUSSOKRAM!

2010-03-31 @ 22:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0