Riverside och mysig biograf!

Har haft tva harliga dagar till har i, vad vi kommit fram till ar, varldens mysigaste stad  (Wanaka). Vi har klattrat pa ett fint stalle ca 15 minuters bilkorning harifran som heter Riverside. Det har inte blivit nagra nya Nya Zeeland pers for varken mig eller Emil, men vi har ovat upp var krimpstyrka.

Igarkvall efter vi atit klyftpotatis middag (MUMS) bestamde vi oss for att ga bort till stadens biograf. En valdigt mysig liten biograf som serverar beromda hemmagjorda kakor, som tyvarr inte jag kunde ata, men anda, det luktade iaf gott! Salongen var den mysigaste och mest unika biosalong jag sett. Istallet for vanliga biofotoljer stod det massor av olika sorters soffor och fotoljer pa raderna, och det fanns till och med en gammal gul bil man kunde sitta i. Vi sag en bra och mysig matilda-film om en ensamstaende pappa och hans soner och satt i varldens skonaste soffa. Valdigt mysig kvall! Sen gick vi hem i regnet.

Idag nar vi vaknade hade det kommit massvis pa sno pa de hoga topparna har runt staden. Hur vackert som helst. Vadret var tyvarr for ostabilt for att ga den endagarsvandrigne vi hade tankt pa ca 1500 meter, sa det blev klattring istallet. Innan vi klattrade stannade vi till vid ett vackert hogt och smalt vattenfall och gick en promenad bland radjur och far.

Landskapet har runt Wanaka ar SA vackert! Massivs med hoga lackra berg. Ett riktigkt Sagan om Ringen landskap! Jag ar forresten for forsta gangen i mitt liv sugen pa att se de filmerna nu. 
IDag har det varit sol och moln om vartannat, men sol for det mesta. Hoppas pa ihallande sol imorgon sa att vi kan ga var 6 timmars vandring:)

PUSSPUSS

Kommentarer
Postat av: Morsing

Hahahahha, "jag är för första gången i mitt liv sugen på att se de filmerna nu"! Du måste vara den sista i världen att inte ha sett dem :D

2010-03-25 @ 20:19:50
URL: http://tana.blogg.se/
Postat av: Ellen

Åååh. det låter som en saga ju. Bra att det heter Riverside också, som i Andra Avenyn !

Den där biografen skulle jag inte banga att besöka, och kakorna lät heller inte helt fel.

KRAM

2010-03-26 @ 14:26:44
Postat av: nilla

Förstår att toppklättringen var knegig Matilda. Påminner mej om turen upp till Kebnekajse på 2117m öh. som jag gjorde 1982. Då var jag 30 år och något mer vältränad än jag är nu. Er vistelse i Nya Zeeland låter som en saga. En saga som är sann. När åker ni till Thailand? Sagan om ringen har jag inte sett, men väl läst. Satt uppe halva nätterna igenom och läste tom över frukostbordet. Så spännande! Pussi! krami! /mor

2010-03-26 @ 16:36:56
Postat av: nilla

Hej! Vill bara tala om att min mobil har pajat. Annars är det OK med mej. Tänker och längtar. Puss och Kraam. Mor

2010-03-28 @ 21:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0